יערות הכרמל : שהות אמן יום 1

AFAR (Art Forest Artists Residency): day1

.

בדיוק כשפניתי ימינה אל הכביש המוביל אל מעלה ההר החל להתנגן ברדיו השיר "sweet dreams are made of this". פיתולי הדרך ואיכות המסלול הובילו אותי להוריד מהירות ולהתחיל להתבונן סביב ביתר תשומת לב. רגע לפני הפניה האחרונה והקריאה "הגעת ליעד" חייכתי לנוכח שלט מָהוּהַּ המזהיר מפני איילים החוצים את הכביש. ברוכה הבאה ל"יערות הכרמל".

לא פשוט להפרד מהמקצב העמוס/מהיר יחסית ממנו אני מגיעה, להוריד את קצב הדופק ולהשתהות כדי להשתאות. כמה ימים אחרי, כשכרטיס הזיכרון של המצלמה שהפכה הארכה טבעית של הגוף שלי מלא, ארגזי החומרים שאספתי מפוזרים על רצפת חדר העבודה, והנשימה שלי עדיין איטית ועמוקה, אני מְפנה זמן כדי להתבונן אל שהות האמן לה זכיתי וחוזרת אל המסע הקצר שעשיתי במסגרתה.

יום ראשון. קומת האחזקה.

כמי שהגיעה כרגע מבחוץ ומתנהלת בטורים גבוהים לא מפתיע לגלות שסדרת התצלומים הראשונה שעשיתי מתמקדת במקצבים ובמנגנון שמפעיל את המכונה הגדולה הזו שיעודה ייצור שקט ושלווה.

מנגנון 1

.

במסדרונות ובמחסנים עתירי ההפתעות תופסים את עיני חלון מראה ישן ופגוע, שאריות שטיחים, פרטי ריהוט וחלקי מכשירים שפורקו. אני מצלמת כדי לזכור, עדיין לא יודעת מי מהפריטים יהפוך שחקן ראשי במהלך השבוע.

חומרים

.

עוד הרבה לפני שהגעתי לשהות ביערות בחרתי ב- "Inside –out" כנושא שיהווה קו מתווה ויניע את הפעולה שלי: הכלאות בין חפצים של פנים וחוץ; של עבר והווה; סוגיות של יחסים בין חללי המבנה לבין הגנים המשולבים בתוכו וסביבו; בין הגינות המטופחות ליער הפראי שמחוץ לגדר; בין האיזורים המשמשים את האורחים לבין האיזורים של הצוות המפעיל את המנגנון שנועד לייצר שקט, ועוד.

רגע לפני שאני עולה מהמרתפים אל איזורי האורחים אני פותחת דלת אל חלל שמנכיח חיבור מפתיע בין פנים לחוץ, בין טבע ואדם, ובין פראי לממושטר. התחלה מצויינת.

day 1

..

קומת אורחים.

שקט. ריחני. קריר.  מתוך מקצבי החלונות מבצבצת גינת נוי קסומה. בחלל הפנימי צמחים אקזוטיים ומיני סחלבים בכל פינה.

Untitled-1

.Untitled-2

.

הסקרנות מובילה אותי אל מאחורי הדלתות הסגורות שבקצות המסדרונות.

מאחורי הקלעים2

.

מאחורי הקלעים 3 - י

.

.קצת לפני שמחשיך אני יוצאת לסיבוב הכרות ראשון עם שטחי הגן. חזרה בחדר אני פורשת ייצוגים ראשונים לטיול שעשיתי על גבי השולחן ומתיישבת לעבור על חומרים לקראת הרצאה למחר.

Untitled-32s

.

המשך יבוא…

.

.

אל פוסטים נוספים מימי השהות:

יערות הכרמל: שהות אמן יום 2 – יום 3

יערות הכרמל – שהות אמן יום 4 – יום 5

.

.

כתיבת תגובה