יערות הכרמל : שהות אמן יום 2 – יום 3

AFAR (Art Forest Artists Residency): day2-day3

יום שני.

את הבוקר אני בוחרת להתחיל מחוץ לגדר המתחם ביער הפראי. בדרך החוצה אני עדיין מצלמת מקצבים – הפעם של מעמדי העיתונים המונחים עם שחר בפתחי החדרים במסדרון הקומה בה אני שוהה. חזרה בחדר אני מפגישה ייצוגים של פנים וחוץ שאספתי על גבי השולחן. היופי מצידה השני של הגדר יותר קוצני (-:

2

33

בתומה של הרצאה ראשונה לאורחי המלון אני יוצאת לסיבוב התבוננות נוסף בגני האחוזה. למול גזע עץ עתיר טחבים שקרס אני חושבת על חלון המראה הישן עתיר כתמי הקורוזיה שתפס את עיני אתמול ועל התבקעות שכבת אבנית סביב גוף חימום ישן שראיתי תלוי על קיר מחלקת האחזקה. ביקור קצר במחסנים ואני יוצאת לבחון זה מול זה את האלמנטים שעלו בעולמות האסוציאטיבים שלי.

P1180548-14

בחדר, על השולחן ועל גבי חלון המראה, אני מכליאה חלקי צמחים שונים וממציאה זנים לא קיימים המבוססים על פירוק והרכבה מחדש של ייצוגי צמחיה מקומית וחומרים שאספתי בגן.

הכלאות2

.

אחרה"צ. במחשבות על יחסי פנים-חוץ אני יוצאת לטייל עם שאריות שטיח – ייצוג של כיסוי הרצפה המאפיין את פנים המלון – ומטביעה אותן בשטחי החוץ השונים: הדשא המטופח, שביל האבנים המוביל אל הגינה, שטחי הגידול הפראיים בקצה המערבי של הגן. מתעדת את הרגע, תוהה עד כמה האורחים החולפים במקומות השונים ישימו לב להתערבות שלי במרחב.

שטיחים 1

בלילה מסלולי הגן חשוכים-מוארים והרוח מלטפת. ריבוע אור לא צפוי ממסגר דפוס עלים על גבי מקטע הגדר החיה. בין הצללים מתנהלת שיחה ברוסית. מישהו גר מצידה השני של הגדר…

מישהו גר מאחורי הגדר -טוב

.

עייפה אני מטפסת בפעם האחרונה ליום זה את גרמי המדרגות מהגן ועד הקומה השביעית ומכריזה על סוף יום. לילה טוב (-:

.

.

יום שלישי.

אור הבוקר המוקדם חודר מבעד לוילונות השקופים, צובע בקסם את חלון המראה המוכתם הניצב על שולחן העבודה.

day 2-c1

.

מסיטה את הוילון. חלון המראה הישן הופך אלמנט מתווך-מתעתע בין פנים וחוץ.

P1190343

.

מתבוננת על היחסים בין החלל בו אני נמצאת אל הנוף הנשקף, בין ייצוגי צמחי גינות החוץ לחפצים המגדירים את החדר בו אני מתגוררת. מניחה מקבץ פרחי דטורה נבולים (צמח המכשפות…) שאספתי בשיטוטים בגינות האחוזה. בוחנת חיבורים בין טבע ואדם וייצוגים של זמן חולף. מקפיאה רגעים קסומים.

P1180857-2

 .

.

בחצר

בצהריים, כשאני יורדת לצלם במרחבים השונים, אני מושכת את תשומת ליבם של אורחים שסקרנים להבין מה אני עושה/מצלמת. למול תגובות דוגמת: "כמה יפה את מתבוננת" ו"איך את מוצאת יופי בכל דבר",  אני מחליטה להפוך את מהלכי ההתבוננות שלי ויזאביליים יותר ויוצאת להסתובב עם סט מסגרות ריקות של איקאה (שהבאתי איתי "במקרה").

.

אחרה"צ.

מטיילת בגנים, ממסגרת קומפוזיציות, פותחת דיון על התבוננות ועל פריימינג עם האורחים שמחייכים לנוכח המהלך שלי.

framing

.

בשעת ערב, כשאני רואה שניים מהזוגות שעצרו לשוחח איתי צועדים לאיטם בין השבילים, מתבוננים אל הפרטים והסביבה ביתר תשומת לב, אני מחייכת בסיפוק.

בלילה, בחדר, אני משתעשעת בבניית קומפוזיציות של טבע וחיקוי ורושמת לעצמי סדרת סקיצות המבוססות על הפוטנציאל הטמון במהלך שכזה. מותשת (אך מלאת עיניין) אני סוגרת יום נוסף. המשך יבוא…

.

.

אל פוסטים נוספים מימי השהות:

יערות הכרמל – שהות אמן יום 1

יערות הכרמל – שהות אמן יום 4 – יום 5

.

.

.

כתיבת תגובה